Tuesday, December 21, 2010

KEAHLIAN DAN YURAN BULANAN PERSATUAN PENDUDUK

Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan,

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

Sepertimana Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan sedia maklum Persatuan Penduduk Jalan 4 Taman Impian Putra (PPJ4TIP) telah didaftarkan pada 28 Jun 2010 dan telah mengadakan mesyuarat agung kali pertama pada 17 Oktober 2010 yang lalu. Walau bagaimanapun jumlah keahlian persatuan ini masih ditahap minimum. Jawatankuasa PPJ4TIP mengalu-ngalukan Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan untuk mendaftar sebagai ahli persatuan. Borang keahlian bolehlah diperolehi di Pondok Pengawal TIP.

Untuk makluman Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan juga sebagaimana yang telah termaktub dalam undang-undang tubuh PPJ4TIP Fasal 5 (1) iaitu:

"Bayaran masuk dan yuran yang perlu dijelaskan adalah seperti berikut:
Bayaran masuk RM10.00 (Ringgit Malaysia Sepuluh Sahaja).
Bayaran bulanan RM30.00 (Ringgit Malaysia Tiga Puluh Sahaja)."

Oleh yang demikian, borang keahlian yang telah lengkap diisi hendaklah disertakan dengan bayaran yuran sebanyak RM10.00. Manakala yuran bulanan yang dikenakan adalah sebanyak RM30.00.

Bagi memudahkan Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan untuk membayar yuran bulanan, Jawantakuasa PPJ4TIP telah menetapkan kaedah bayaran seperti berikut:
  • Dengan menggunakan cek, bank, wang pos atas nama PERSATUAN PENDUDUK JALAN 4 TAMAN IMPIAN PUTRA atau secara on-line ke akaun Maybank no. 562834611473. Maklumat pembayar seperti nama dan alamat rumah hendaklah dimaklumkan kepada Bendahari melalui sms 014-2164037 atau e-mail timpianputra@yahoo.com bagi pengeluaran resit. Bayaran secara on-line ini amatlah digalakkan.
  • Melalui kaunter kutipan yang akan beroperasi di Pondok Pengawal pada 1hb hingga 7hb setiap bulan.
  • Melalui wakil jalan yang telah dilantik.
Untuk makluman Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan yuran bulanan yang dikenakan sebanyak RM30.00 ini adalah bertujuan untuk membayar gaji pengawal keselamatan, membiayai aktiviti persatuan dan perbelanjaan-perbelanjaan lain yang melibatkan persatuan seperti yang terkandung dalam Fasal 10 undang-undang tubuh PPJ4TIP.

Kerjasama dan sokongan Y.Bhg. Datuk/ Dato'/ Datin/ Tuan/ Puan amatlah dihargai.

Sekian terima kasih.

MOHD HAFIZAN BIN ROJALAI
Bendahari
b.p. Yang Dipertua
Persatuan Penduduk Jalan 4 Taman Impian Putra

No comments:

Post a Comment