Wednesday, November 24, 2010

SAMBUTAN AIDILADHA DI TAMAN IMPIAN PUTRA JALAN 4

17 Nov - Sambutan Hari Raya Aidiladha bagi tahun 2010/ 1431H telah diadakan buat pertama kalinya di Taman Impian Putra Jalan 4 Bangi Selangor. Sebanyak empat (4) ekor lembu telah dikorbankan. Sambutan Aidiladha dimulakan dengan sembahyang sunat Aidiladha pada jam 8.00 pagi yang telah diadakan di Padang Permainan Taman Impian Putra Jalan 4. Imam dan Khatib pada hari tersebut adalah Y.Bhg. Ust. Muhammad Najib bin Abdullah.

taklimat sebelum solat aidiladha

Ust. Najib menyampaikan khutbah

kaum muslimin yang hadir


muslimat turut tidak ketinggalan


antara yang gembira dihari raya
Selesai Solat Sunat Aidiladha kira-kira jam 9.30 pagi semua penduduk TIP Jalan 4 berkumpul di Surau Ar-Rahman bagi menjalankan Ibadah Qurban. Dengan bantuan semua penduduk TIP Jalan 4 yang hadir, Ibadah Qurban tersebut dapat berjalan dengan lancar.


salah seekor lembu qurban

antara lembu qurban yang sedang dilapah





kaum ibu sedang menyaipkan juadah makan tengahari

daging qurban yang sudah siap untuk diagihkan
Alhamdulillah, berkat kerjasama antara penduduk TIP Jalan 4 semua daging qurban dapat diagihkan dan hidangan makan tengahari juga dapat disiapkan kira-kira jam 12.30 tengahari. Tuan Haji Mohamed bin Othman selaku Pengerusi Surau Ar-Rahman mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penduduk TIP Jalan 4 yang telah banyak membantu bagi menjayakan Ibadah Qurban ini. Beliau cukup terharu dengan sambutan yang telah diberikan.

Semoga Ibadah Qurban seperti ini dapat diteruskan pada tahun hadapan, InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment